Home staging – historia, zmiany, czasy najnowsze

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Pragniemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, jeśli trafiamy na dyskotekę, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze bazuje też home staging – a więc technika złożona z wszelkich działań, mających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, często będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, toteż wypada zrobić wszystko, by obszar z oferty prezentował się zjawiskowo. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, i wobec tego warto skontaktować się ze specjalistami od home stagingu. Po kolei jednak – zacznijmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

W 1972 roku….

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, posiadaczka korporacji, która projektowała wnętrza. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku kluczowej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz nieustannie poszukiwała patentów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby sumiennie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszystkie niezbędne zabiegi remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go tak, żeby Klient był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana o wiele szybciej, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Dlaczego tak się stało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest dużo lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz budziła podziw ekspertów od nieruchomości w USA, a specjalność o nazwie home staging weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a z pewnością jest autorką popularnych treści na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w USA i zagościł też w Wielkiej Brytanii, gdzie z reguły Brytyjczycy nazywają go property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki show „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również zrozumieli, iż mogą wiele zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po sumiennym zadbaniu o mieszkanie.

U nas home staging pojawił się już w tym stuleciu. W dużej mierze dlatego, iż ludzie szukali na rynku pracy swojego miejsca i w efekcie powstał świeży, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, widać zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku mieszkań. Barbara Schwarz stworzyła dopracowany model, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na wyzwania zmieniającej się mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie są jedynie zabiegi wpływające pozytywnie na wygląd mieszkania. Home staging bowiem to po prostu wcielenie w życie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, znanego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Swoje trzy grosze mogą tu wtrącić specjaliści od PR, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która skupi na sobie uwagę potencjalnego Kontrahenta. Już w czasach przedstawiania innowacyjnej techniki przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest bardzo ważna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest istotnym elementem, który jedynie może nakłonić ewentualnego nabywcę do obejrzenia domu. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Należy pamiętać, że stworzenie odpowiednich fotografii musi nastąpić już po precyzyjnym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Podstawowe plany Barbary Schwarz głosiły, iż wiele zyskamy, zwiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak wiele osób nie pamięta o podstawowych kwestiach, takich jak usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być smród w domu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Gdy chcemy upewnić się, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej wynająć fachowców z biura nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza posesja prezentowała się właściwie.

Więcej przeczytasz na naszej stronie internetowej – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok