Jak otworzyć sklep internetowy – zaufaj ekspertom

XXI wiek to naturalny postęp modelu konsumpcjonizmu. Ludzie kupują, nieustannie rozglądają się za czymś nowym i łakną mieć więcej i więcej. Nic nie wskazuje na to, żeby ta tendencja się odwróciła. Kupowanie ekskluzywnych produktów to jedno, lecz na pierwszym miejscu są jeszcze kosmetyki, wyżywienie – po prostu to, co jest nam potrzebne do funkcjonowania. Dużo ludzi sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i w wyniku tego, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Zbawieniem może stać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Z pewnością kojarzymy niemało wzorcowych osób, które na nic nie mają czasu. Robią zakupy w supermarkecie raz na dwa tygodnie, aby odjąć sobie ciągłego wybywania po niezastąpione produkty. Teraz niektóre sklepy poszły krok dalej i oferują takowym przywiezienie asortymentu do domu.

Przeanalizowana już kwestia dotyczy szczególnie jednostek zarobionych, tkwiących w nieskończoność w miejscu zatrudnienia. Krew ich zalewa, gdy trzeba udać się na świąteczny shoping. Tacy ludzie skwapliwie czerpią garściami z korzyści jakie daje e-sklep i masowo nabywają souveniry dla bliskich. Mając to na uwadze – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – wyjątkowo liczną.

Nakreśliliśmy już pierwszy cel uruchomienia sklepu internetowego, obecnie powinniśmy przeanalizować jak nasz sklep ma się prezentować. Nie możemy rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeśli sklep internetowy ma nam przynieść zauważalne korzyści, wtedy zaczynamy od tzw. analizy SWOT. Ocena mocnych i gorszych stron, perspektyw i niebezpieczeństw to totalna podstawa. Odnosi się to zarówno do Waszego nowo powstałego sklepu, jak również rywalizujących podmiotów. Trzeba przeanalizować jakie liczby produkują, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

Następnym etapem jest wybranie grupy odbiorców. Nie ma tutaj reguły. Powołany przez nas e-sklep może być dostosowany do Klienta ogólnego, który znajdzie coś dla siebie wśród wielu typów towarów, lecz też dla przykładu przekonywać do sklepu głównie płeć piękną, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Dokładnie rozpatrzcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnych partnerów w całej Polsce. Być może będziesz musiał na początek skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Należy pamiętać, że założenie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

  • W kwestii otwierania własnej firmy, przymusowo trzeba zewidencjonować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wygenerować REGON w Urzędzie Statystycznym, przypilnować formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeżeli Twoja firma już działa, musisz w zasadzie tylko zmienić dane w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), dodając tamże zapis o handlu w Internecie.

Kolejna istotna rzecz to oferowane produkty. Gdy już podejmiemy decyzję czy zaoferujemy coś branżowego, z wąskiej branży, czy też produkty powszechne, produkowane na szeroką skalę, koncentrujemy się na odpowiednim dobraniu dostawcy. Sumienność, terminowość i bycie godnym zaufania, to być lista walorów, na jaką trzeba spojrzeć przy kontraktowaniu. Jest oczywistym, że na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się stosunek jakości do ceny. Taniej nie oznacza zawsze lepiej i odwrotnie. Dostawca już wybrany? Zbliżamy się do momentu, kiedy należy dopracować prezentacje oferowanych przedmiotów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie

Zagłębiamy się w tej chwili w obszar promowania. Opisy od producentów to stanowczo zbyt mało. Jeśli chcemy jak najszybciej czerpać profity z inwestycji, to wtedy musimy postawić na zredagowanie oryginalnych opisów – przejrzyste dla Odbiorców, lecz także przygotowane zgodnie z zasadami pod SEO, by wyszukiwarka taka jak Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – wyszukiwarka zakwalifikuje nas negatywnie i nie zagwarantujemy sobie satysfakcjonującej lokaty w rezultatach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – pora na zapewnienie Klientom konkretnych systemów płatności. Do często spotykanych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Z pewnością będziemy chcieli też dać Klientom zapłacenie przy odbiorze i z góry. Istotnym jest, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Dzięki temu nasi Klienci obdarzą Was większym zaufaniem.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Wizja jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy nakreślony plan biznesowy i właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Pora na sprawy techniczne.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. Nie musicie być ekspertami w tej dziedzinie, od czego są doradcy. Niekiedy wystarczy nawet darmowe oprogramowanie, lecz jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – przyda nam się full serwis albo indywidualny software.

Domena może być dawana w parze z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli tak nie będzie – to w takiej sytuacji będzie trzeba takową zakupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W dziedzinie hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie możemy się ograniczać do darmowych hostingów – mają one zdecydowanie za dużo obostrzeń, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok