Pozycjonowanie w mapach Google

Wizytówki dostępne w mapach Google są sprawdzonym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Dzięki mapom Google mamy dostęp do lokalizacji przedsiębiorców z wielu branży. Dzięki temu użytkownik może bez trudu wyszukać sprzedawcę interesujących produktów bądź usług. Żeby pojawić się wśród firm w konkretnej lokalizacji jedyne, co trzeba zrobić, to zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Wśród wielu dostępnych usług Google należy odnaleźć opcję Google Moja Firma oraz postępując zgodnie z instrukcjami uruchomić profil. Każdy kolejny krok przybliża nas do utworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypełnić niezbędne dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz dane kontaktu, po czym je zatwierdzić. Wypełniona o podstawowe informacje wizytówka jest gotowa do korzystania. Dobrze jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Ostatnim etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się całkowicie aktywna. Posiadając przygotowaną wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo różnych czynników. Przede wszystkim duże znaczenie ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu lub usługi zazwyczaj sugerujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca zamieszkania, dlatego wizytówka sprawdza się szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik pozycjonowania. Oprócz tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność względem słowa kluczowego. Jeżeli firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym albo zawarta na jej stronie treść koresponduje z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, jakie mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, telefon i adres  należy uzupełnić o następne równie przydatne dane, jakie pozwolą Google dopasować wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki można dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron WWW). Oprócz tego należy dodać kategorie oraz podkategorie, jakie pokażą użytkownikom oraz Google profil firmy, tj. jej zakres działań. Istotna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy należy dodać obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest również uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty związane z tym jak działa firma. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking albo czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie uzupełniamy sami, dlatego że wstawiane są one na podstawie dodanych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z uwagi na to warto się o nie postarać oraz co ważne, najlepiej na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii istnieje większa szansa, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Dodaj unikalny opis, usługi, produkty oraz zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, by zwrócić uwagę na najważniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najbardziej dopasowane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się w profilu firmy bez używania przycisku „więcej”, ze względu na to najlepiej pochylić się nad pierwszą częścią opisu. Co więcej dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje produkty i usługi. Uzupełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także być może przyciągnie większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa także wstawianie filmów i zdjęć. Multimedia zawarte w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale także umożliwiają uzupełnienie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne wstawianie zdjęć pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Poprzez wpisy w wizytówkach Google dostarczamy klientom ciekawych treści, jakie mogą zachęcić ich do przejścia do naszej witryny WWW albo skorzystania z usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków i przycisk, jakim możemy przenosić do dowolnej witryny, np. podstrony ze sklepem albo innego wybranego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet do roku), może stać się składową marketingu treści, w którym będziemy udostępniać klientom trochę przydatnej wiedzy z branży. Częsta publikacja zostanie uznana niemal jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, portalami blogami oraz pozostałymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można zostawić odsyłacz. Dobry profil linków da Google znak, że warto umieścić wizytówkę w czołówce pozycji, dlatego że odsyłają do niej różne interesujące źródła. Profil linków ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Strona używa cookies
Ok