Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?

Nie od dziś wiadomo, że sieć internetowa daje nam mnóstwo opcji w temacie promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w analizowanym temacie pasuje jak ulał. Marketing internetowy to naszej rzeczywistości pozycja obowiązkowa dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w sieci. W dzisiejszym tekście omówimy co to jest marketing internetowy i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby móc spokojnie wejść w płaszczyznę związaną z e-marketingiem, powtórzmy sobie na początek jak działa sam marketing. Niemało czytelników utożsamia to z propagowaniem konkretnego produktu, ale w praktyce jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to złożona strategia, która ma przynieść zyski w postaci dotarcia z nasza ofertą do jak najszerszej grupy Odbiorców. Żeby to miało miejsce, powinniśmy przypilnować wielu składników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do reklamowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. W czasie trwania procesu, niezbędna jest nieustanna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Nabywców.

Marketing internetowy – co musisz wiedzieć?

Dzięki rozwojowi technologii powstała specjalna domena marketingu – marketing w internecie, nazywany również e-marketingiem. Czemu jest tak znaczący? Inwestorzy i właściciele zakładów otwierają się na działania w sieci, aby skorzystać z atutów sieci internetowej i przygarnąć kolejnych Kontrahentów. Marketing on-line to suma wszystkich czynności, które kojarzymy z pospolitej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci on-line. Gdy nasze metody będą odpowiednie, to wtedy miejsce naszej firmy w internecie stanowczo ulegnie poprawie, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, który wykorzystamy w e-marketingu będzie strona www naszej spółki. Wśród najważniejszych różnic między marketingiem offline, a marketingiem internetowym eksponujemy z pewnością rolę Odbiorcy. Nie będzie ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. wyrażanie poglądów na temat naszej pracy oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych działań, z którymi zmierzymy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogi
– emailing

Omawialiśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, tymczasem w tym tekście skupimy uwagę na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam przynieść wiele profitów.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta branża marketingu internetowego będzie niesamowicie opłacalna, jeśli naszym celem jest zwerbowanie nowych Konsumentów, ale przede wszystkim –  zbudowanie z nimi długookresowych i opierających się na oddaniu więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing opiera się w największym stopniu na publikowaniu w internecie treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednowymiarowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Kontrahenta, który zdecyduje się pozostać z naszą korporacją na zawsze. Oczywistym jest, że dużo zależy w tej sytuacji od naszej grupy docelowej. Tematyka musi być dopasowana do jej zainteresowań, zwyczajów oraz co także ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w przeróżnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma oczywiście znaczenie, lecz jeszcze większą wagę winniśmy przywiązywać do wartości upublicznianych przez nas treści. Gdy Google oceni je jako wartościowe, to wtedy powiększy to perspektywy naszej firmy na bycie lepiej widocznym w wynikach wyszukiwania. Dopilnujmy, aby teksty były autorskie i kreatywne. Jak możemy wywnioskować z części tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Ta dziedzina marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w promowanej specjalności, tudzież jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w Social Media, potrafi silnie wpłynąć na hipotetycznych Nabywców. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera należy się kierować branżą, w której się obracamy. Jeśli chcemy propagować sklep z odzieżą, wówczas świetnym rozwiązaniem będzie wynajęcie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

We wskazaniu właściwego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Pamiętaj o tym, żeby przed wynajęciem człowieka do promowania Twojej marki, klarownie nakreślić cele i rozważyć jaki budżet możesz na to przeznaczyć. Wynajęcie influencera winno być elementem większej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Wiele profitów, ale oprócz tego sporo pracy do zrobienia, jeśli nasza strategia ma przynieść profity. Nasze działania winny być starannie uporządkowane, a potem bezustannie musimy reagować na zmieniające się trendy.

Wszystko o marketingu w internecie – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok