Pozycjonowanie lokalne – podstawy

Od dłuższego czasu da się zauważyć, że bez skutecznego wypromowania witryny internetowej, perspektywy na powodzenie naszego biznesu są dość małe. Całe szczęście, że, dzięki rozwojowi technologii, Google wykreowało zaawansowany system, z którego pomocą dotrzemy do Odbiorców z sąsiedztwa. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Odbiorców z Twojej okolicy, niezbędne jest odpowiednie wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma sporo okoliczności, które opiszemy w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu wybranej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z węższego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie stwierdzić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to łatwo zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w określonym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wskaże nam najwłaściwiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – powyżej 95% Nabywców poszukuje priorytetowo firm i usług z ich okolicy, aby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Należy poczynić wszystko, żeby odszukali właśnie naszą firmę, bo ponad 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w przyszłości, a więcej niż 80% korzystających z smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy i usługi. Gdy masz własną restaurację, obowiązkowo musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal niezwykle ważną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać treść i pilnować, by teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie zastanowić się nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wzmianki o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne będzie założenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do robienia wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż szukający, wpisujący lokalne słowa kluczowe prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest szczególnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i odpowiedniej znajomości tematu.

Aby dodatkowo zwiększyć swoje widoki na pozyskanie lokalnych Odbiorców, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy na bieżąco je aktualizować. W dalszej kolejności generujemy dla Twojej spółki unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa spółki. Gdy już mamy te elementy, pozostaje jedynie dobrać dopracowaną grafikę oraz zredagować opis działalności.

Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość determinują to, jak wysoko wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli zasłużymy na dużą liczbę przychylnych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Klientów oraz budowanie dominacji nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy sposób, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Strona używa cookies
Ok