Na czym polega pozycjonowanie stron?

Co to jest pozycjonowanie stron? Czy jest to bezpieczna metoda na reklamę mojej strony internetowej? Jakie efekty przynosi pozycjonowanie stron? jaki jest koszt pozycjonowania stron? To najczęściej występujące pytania zadawane przez Klientów agencją SEO zanim zainwestują w tego rodzaju usługę.

Efektywność pozycjonowania zależy od kilkunastu czynników, oraz stosowanych technik. Agencje SEO prześcigają się w pisaniu o tym jak szybko są w stanie wypozycjonować stronę i wiedzy na temat sekretnego algorytmu Google. Bywa tak, że te agencje, sprzedające tanie i błyskawiczne pozycjonowanie, w rezultacie prowadzą do ukarania stron swoich Klientów przez Google. Ich metodą jest spamowanie, które w przeważnie zawsze okazuje się dla nas bardzo niekorzystne. Pozycjonowanie za wszelką cenę nie jest zatem wskazane, a podniesienie takiej strony do poprzedniej pozycji trwa nawet cały rok.

W poniższym poradniku krok po kroku pokażemy Wam jak powinno wyglądać skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron www. Warto przyjrzeć się z bliska przedstawionym wskazówką, żeby unikać oszustów, których w branży internetowej jest wielu.

Co zyskasz dzięki pozycjonowaniu stron?

Bez żadnych wątpliwości możemy stwierdzić, że żyjemy w dobie Internetu. Instytucje, których strony internetowe są często wybierane, odczuwają wzrost zysków w rzeczywistości. Popularność tych witryn nie jest jednak kwestią przypadku, ale szczegółowo zaplanowanej kampanii reklamowej. Zabiegi takie jak pozycjonowanie stron, czy rejestracja profilu na Facebooku, czy Instagramie maksymalizuje możliwości firm na zainteresowanie wielu nowych Klientów. Dlaczego pozycjonowanie stron jest najskuteczniejszą z nich? Powód jest niezwykle prosty – ilość użytkowników wyszukiwarek, którzy za jakiś czas mogą zostać Twoimi Klientami.

Oczywiście nie raz szukałeś usług w Internecie. Za pewne czerpałeś z zasobów wyszukiwarki Google. Po wpisaniu konkretnej frazy, np. Okna Toruń, pokazała Ci się lista wyników. Sugerując się zasadą im wyżej tym lepiej, wybierałeś strony firmowe, które znalazły się na samej górze listy. Tak też czyni ponad ¾ użytkowników wyszukiwarek stron. Normalne jest, że każdy z nas zwraca uwagę na kilka pierwszych pozycji na liście naturalnych wyników, a jedynie nieliczni wchodzą na 2 czy 3 stronę. Możemy śmiało napisać,że najważniejszym walorem pozycjonowania, jest możliwość zainteresowania swoją stroną większej liczby osób.

Pozycjonowanie stron krok po kroku

Pozycjonowanie strony wpływa na podwyższenie jej wartości w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Strony układane są w tym rankingu w odpowiedniej kolejności, adresującej do ich trafności z wpisywanym słowem kluczowym. Przygotowywaniem tych wyników zajmują się autoboty Google, których praca bazuje na zaawansowanym algorytmie, udoskonalanym co kilka miesięcy. Wnioskować można że pozycjonowanie jest bardzo skomplikowaną procedurą, najczęściej poznawaną metodą prób i błędów, gdyż żadna agencja SEO na świecie nie ma dostępu do tajnego algorytmu. Wykonując określone procedury w kodzie strony i analizując zmiany jej pozycji, mam możliwość jedynie domyślać się jakie są czynniki oddziałujące na skuteczne pozycjonowanie. Według nas są to między innymi:

  • optymalizacja strony – maksymalizacja wydajności i dopracowanie kodu strony sprawią, że konkretna witryna stanie się bardziej czytelna dla botów wyszukiwarki. Ogromne znaczenie ma również ilość fraz kluczowych w zawartości strony.
  • liczba wyświetleń strony – zadbanie o odpowiednią ilość wartościowych linków zewnętrznych, oraz wewnętrznych sprawi, że tak samo jak zainteresowani usługami Klienci, roboty Google także spojrzą z zaciekawieniem na daną stroną. Aby zwiększyć bazę linków zewnętrznych możesz postawić własne zaplecze SEO.
  • aktualizowanie wpisów – tematyczna i zachęcająca zawartość strony to jedno, a nowe aktualizacje strony to drugie. Wartościowe dla Google witryny to takie, na których cały czas pojawia się jakakolwiek nowa treść. Przy okazji zadbasz w ten sposób o swoich czytelników.
  • responsywność – jest obecnie priorytetem nr 1, dlatego że co raz bardziej rozwijająca się grupa użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Strony responsywne dopasowują się do wielkości określonego ekranu i ładują się dość szybko, co jest kolejnym plusem dla robotów Google.

Tu w sumie nieliczne przykłady czynników które oddziałują na wzrost pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Wiele agencji oferujących pozycjonowanie zaczyna pracę z Klientem od określenia fraz kluczowych. Prawdziwi specjaliści pomogą Tobie znaleźć takie słowa, dla których skuteczne podwyższanie pozycji strony będzie kwestią czasu. Niektóre firmy zaproponują Ci stworzenie własnego zaplecza SEO, lub użycie ich bazy. Nie obawiaj się tego pomysłu. Oznacza to, że agencje te troszczą się o Klienta, nie chcąc go naciągnąć na nic nie dający spam, który jak już wiecie, może kosztować Was blokadą strony. Co do ceny, standardowe pakiety pozycjonowania kosztują jedynie 100 złotych miesięcznie. Czy jest to wygórowana cena? Nie, jeśli pomyślisz ilu lojalnych Klientów możesz zainteresować tylko przez fakt, że Twoja strona będzie wyżej niż strony konkurencji. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz – skutki pozycjonowania zauważalne są po dłuższym czasie. Jeśli jakaś firma proponuje Ci znacznie krótszy termin, oznacza to, że stosuje niebezpieczne metody.

Chcesz zainwestować w bezpieczne pozycjonowanie – odwiedź naszą stronę i poznaj szczegółową ofertę: pozycjonowanie stron

Strona używa cookies
Ok