Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu wybranej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z węższego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie stwierdzić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to łatwo zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w określonym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wskaże nam najwłaściwiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – powyżej 95% Nabywców poszukuje priorytetowo firm i usług z ich okolicy, aby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Należy poczynić wszystko, żeby odszukali właśnie naszą firmę, bo ponad 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w przyszłości, a więcej niż 80% korzystających z smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy i usługi. Gdy masz własną restaurację, obowiązkowo musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.
Tak samo jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal niezwykle ważną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać treść i pilnować, by teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie zastanowić się nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:
– Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
– linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wzmianki o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
– zgodność danych identyfikujących korporację – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,
Niezwykle istotne będzie założenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do robienia wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż szukający, wpisujący lokalne słowa kluczowe prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest szczególnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i odpowiedniej znajomości tematu.
Aby dodatkowo zwiększyć swoje widoki na pozyskanie lokalnych Odbiorców, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy na bieżąco je aktualizować. W dalszej kolejności generujemy dla Twojej spółki unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa spółki. Gdy już mamy te elementy, pozostaje jedynie dobrać dopracowaną grafikę oraz zredagować opis działalności.
Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość determinują to, jak wysoko wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli zasłużymy na dużą liczbę przychylnych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Klientów oraz budowanie dominacji nad rywalami.
Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy sposób, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.
Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/